lördag 28 april 2012

1 årskalas och skoskav

En något udda rubrik blir det idag märke jag.. :-)

I veckan kom sms om att vi var välkomna till makens guddotter på 1 årskalas. Hon fyllde förra helgen men då var det ju klubbmästerskap för Idas del så då kunde vi inte så då blev det ett nytt försök idag. Helt otroligt det redan gått ett år sedan hon föddes. Å snart är det Grys tur att fylla året.. *gulp* Nåväl, 5 månader kvar men tiden rusar ju så fort!
Hade tänkt att det skulle gå på en sisådär 2 timmar men som alltid när vi ses tar det längre tid, då vi ju har så trevligt.. Ungefär 4 timmar senare styrde vi BMWn hemåt igen. Insåg det var för snålt om tid för att maken skulle hinna ut till båten så det blev en pyssel eftermiddag hemma istället. Maken fick klippt gräset och jag fixat med tvätten. Städade bland Grys kläder och hittade kläder vi fått som jag lagt in då de varit förstora men passar nu. Bla hittade jag en Svea pyjamas! Såå fin!!
När vi var klara så passade vi på att gå en sväng tillsammans innan Ida skulle komma hem från en kompis. Underbart väder och mysigt att få tid att gå tillsammans. Ända tills vi var inne på andra tredjedelen av promenaden... Då började jag känna av början till ett skoskav.. Envis som jag är gick jag på. Men till slut, när vi var två kvarter hemifrån ungefär, fick jag lov att ta av skon. Såg ut som jag blött rejält om hälen. *aaj!* Linkade hemåt och tog av mig strumpan. Gaah!! Så hälen såg ut! Som väl var hade jag inte blött utan det som såg ut som blod på min svarta socka var vätska från en vattenblåsa, vilken hade ungefär en storlek av en förväxt femkrona.. Var nog inte många steg till innan det gått hål även på det tunna skinnet innanför. Lufta lite och så på med sådant där skoskavsplåster som bildar en skyddande bubbla över såret. Gör så grymt ont, å allt för jag envisas med att jag ska ha nya walkingskor.. Tacka vet jag basketkängor.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar