måndag 23 april 2012

Babysim, KM, firande och helg

Ja, när man inte skriver dagligen blir det till att summera i efterhand.
Maken hade ju hemmavecka förra veckan, vilket ju var tur då min nacke låste sig rejält. Men i och med min låsning så fick vi ju inget gjort. Visst, vi fick storhandlat och promenerat lite men Grys rum blev inte mycket gjort i under veckan.
Fredagen fick han i varje fall åkt och jobbat igen. Nacken var bättre men långt i från bra.. Envis som jag är försöker jag ju leva så normalt det går, göra sådant jag fixar i vanliga fall.. Så jag drog i gång kakbakning med Ida och Gry. Blev två sorter innan nacken drog i nödbromsen. (kolasnittar och knäckflarn) Sedan var det ju som sagt fredag så på menyn stod det taco. Är så in i he***e trött på taco just nu men Ida är stenhård på den punkten, fredag = taco!
På lördagmorgon vaknade Gry vid 4 och var snacksalig. Ny blöja, en flaska ersättning och 1,5 timme senare fick vi somnat om. Vaknade sedan 8.45 och fick eld i baken för att hinna packa, äta frukost och hinna ned innan babysimmet var slut. Efter avslutat badande kände jag att jag orkar inte fixa nån lunch så jag föreslog en citylunch och givetvis var familjen med på noterna :-) Hem och hänga blöta badkläder och så gick vi ned i solskenet. Läs föregående inlägg, Otrevligt och skrämmande, om vår promenad hem.
Väl hemma grejade vi lite ute medan Gry sov i vagnen och Ida hoppade studsmatta. Vid 16 kom en pappa och hämtade Ida för att köra ett gäng tjejer till förträningar. Vi grejade lite inne och fick klart Grys rum. Blev jättefint!! Nu ska Ida få flytta in där medan vi tapetserar om hennes rum innan vi möblerar det till Gry. Vid 19.30 kom Ida hem igen efter lek och träningar. Lite lördagsmys och så var den dagen över...
Söndag vaknade Gry tidigt igen men vi fick henne att somna om fortare. Vid 9 ringde en kompis till Ida om mer förträning och vi fick återigen en stressig morgon. Ida for iväg och vi fick fixat frukost till oss andra sedan somnade Gry en sväng innan vi åkte ned och såg på Idas klubbmästerskap med gymnastiken. De vann guld i redskapsgymnastiken medan dansgruppen fick deltagande medalj. Gry tyckte det var spännande med allt folk, höga musiken och kände säkert av spänningen barnen utstrålade.
Väl hemma igen firade vi vår 7-månaders tjej, vår guldtjej samt att det var 17 (!!??) år sedan vi hade vår första träff.
Nu har maken farit iväg för en jobbvecka borta igen. Ute hänger regnet i luften och jag har fortfarande en ond nacke. Ce la vie...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar