måndag 23 april 2012

Mammafika

Idag var det dags för mammafika igen. Denna gången anslöt även vi. Tog och gick ned efter Grynets förmiddagslur. Trots nedförsbacke så var jag genomsvettig..
Jättekul att äntligen träffa de andra gullungarna, de börjar bli så stora nu. Äldste är redan 8,5 månader.. Vi fikade på det kända "mammafiket" i centrum. Tog en macka och en kaka. Gry fick en halv burk, brukar inte orka en hel ju..
På vägen hem sedan så hann jag nästan halvvägs innan regnet kom.. Tur jag tog med mig regnskyddet till vagnen. Gry sov gott så hon fick stå ute i regnet en stund tills hon vaknade.
Är så kul att träffa de andra mammorna, höra hur och vad de tycker och tänker om olika saker. Vi hann diskutera både kläder, mat och mor/farföräldrar.. Minns alla timmar vi satt i min förra föräldragrupp, både medan vi var hemma på föräldraledighet men även efter barnen börjat på förskolorna. Är så skönt att kunna prata med andra i liknande skede i livet sett ur barnperspektivet. Sedan behöver man ju inte ta alla råd/tyckanden som enda sanningen..
Nästa vecka ska de få komma hit upp på höga berget på lite fika och lek. Ska bli så mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar