torsdag 5 april 2012

"Åh, så söt"

Visst är det kul när folk runt omkring en tycker ens barn är sött. Och Gry charmar alla med sin blick. Många försöker få henne att le men hon låter dem truga rejält innan hon drar på några smilband.
Igår när jag var på stan så fick jag lov att ställa vagnen för att kunna se på något och jag var typ bara tre steg bort men det hindrade inte en kvinna att gå fram och börja talla på Grynet. Alltså, man får gärna kika och prata med bebisar men att börja ta på dem?? Jag sa faktiskt till. Ursäkta men låt gärna bli barnet. Förnärmad och sur blängde kärringen på mig innan hon gick därifrån muttrandes. Men överlag fick jag höra hur söt hon är, vilken tuff mössa hon har och vilket litet charmtroll hon är. :-) Sånt värmer i modershjärtat och man blir ju faktiskt rätt stolt med!

Idag har vi packat ihop oss, inte färdigt men så när som i varje fall. När maken slutar jobbet styr vi kosan mot Blåkulla. Eller i varje fall till stugan. Ida ringde förut och sa hon längtade efter oss nu. Tur det var idag och inte i måndags påpekade hon.. ;-) Ska bli gott att komma till stugan, få umgås med farföräldrarna lite och kanske få lite barnvakt även till Gry ;-)
Nähä, nu tycker Gry vi ska byta blöja och vila lite lunch. Må hennes vilja ske!

Glad påsk på er allesammans och ät nu riktigt mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar