torsdag 26 april 2012

Återställning..

I söndags var jag och Ida ute och gick i regnet. Vi var väl ute ungefär 30-35 minuter. Jag hade som vanligt min mobil i fickan och gick på utmaningen. När vi kom hem sedan så började telefonen bete sig väldigt mysko. Den ville stänga av sig, blixten lös HELA tiden, även när telefonen var riktigt avstängd (alltså inte bara nedstängd) och så sänkte den ljudet själv varje gång jag höll i den. Efter några timmar så slocknade blixten och den var som vanligt igen. Trodde jag. Tills jag skulle ta en bild på Grynet, då funkade inte kameran.
Som småbarnsmor vill man ju fota sina barn och jag har blivit riktigt frustrerad över att den krånglar. Jag har testat det mesta, tom lagt den i en burk med ris utifall den blivit fuktig. (vilket jag tycker är rätt befängt att den ska ha blivit av att ligga i en ficka även om det regnar..) Som en sista åtgärd testar jag nu att fabriksåterställa den för att i hopp om att på så vis väcka min kamera igen. Jag har haft telefonen i mindre än tre veckor, så det är rätt trist att den krånglar redan.
Dock gör jag återställningen med viss oro, har hört så många vänner som gjort och förlorat allt som fanns i luren, kontakter, bilder mm. Bilderna har jag visserligen sparat på ett annat ställe i datorn så de bör jag ha kvar. Dock finns det bilder som inte gick att synka över och sedan är det ett jäkla jobb att få ihop alla kontakterna igen. (har ju blivit en diger lista genom alla åren..)
Jaja, det är en världslig sak egentligen men har man börjat använda och vant sig vid något så saknar man det när det krånglar/är borta, så enkelt är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar