fredag 27 april 2012

Inlämnad

Ja, då fick jag lämnat in min lur då.. 5-8 arbetsdagar skulle det dröja å den skickas på måndag från dem. *suck* Håll nu gärna tummarna för att det går kvickt och de antingen får fixat kameran eller att jag får en ny lur.
Så länge har jag min gamla 3gs.. Dock vet jag inte än om den funkar.. Pluggade in den i datorn och den ville uppdatera sig och på något vis blev det en återställning så nu laddar den om.. *pust* Funkar den som den ska så kan jag i varje fall fota och filma Grynet igen vilket för mig är något av det viktigaste. Maken visade i går kameran han tycker vi ska köpa. En systemkamera. Jag är inte så haj på det där men säger han den ska va bra åt oss så är den nog säkert det med. :-)

Idag har jag träffat min goa vän Eva. Trist att det ska gå så långt mellan gångerna vi ses men sånt är ju livet. Å jobbar man som hon gör så minskas tiden drastiskt. (hon går upp 04 varje dag mån-torsdag så hon får ju lägga sig vid 21 för att orka upp..) Vi fick både lämnat in luren då, samt de skorna jag köpte på Intersport (ska berätta om det senare..) och så fick vi köpt 1 års present till Toms guddotter. Så käkade vi lunch på matstället där ute i köpcentrat och så gick vi en sväng och bara kikade på kläder mm. Jag behövde svänga in på Ica, men dit ville inte Eva med så vi skiljdes åt. Gry somnade givetvis i vagnen så henne fick jag lyft över när jag var färdig med handlandet till bilen. (jaja, man lyfter ju alltid över barn i hennes ålder men jag menade sovandes dååå.. ;-) )
Väl hemma lastade jag in allt och tänkte lägga henne i vagnen för vidare sovstund men på bara några minuter blev det svart och sedan öste regnet ned. Så hon fick sova vidare i sin spjälsäng. Där sover hon nu och jag sitter här och inväntar uppdateringen på iphonen då. Ida ringde och frågade om hon fick följa med en kompis till badhuset och givetvis fick hon det efter jag talat med mamman till kompisen. Var dock inte hemma när de var hit för att hämta badkläder så jag hoppas hon fick med sig allt och att de har det kul nu :-)

Det är ju fredag idag och hos oss brukar det betyda taco. Men se, inte idag! Nope, idag blir det kycklingssallad istället. Vi hade taco både fredag och söndag samt att Ida fick taco hos en kompis på lördagen så nu får det va minst denna veckan i varje fall.
Maken kom hem igårkväll så det slutade med att jag fick sova i Idas säng i hennes rum. Kändes ganska så konstigt att inte ha Gry nära mig och helt ärligt så var det en aningen för tyst.. Men gott att få sova själv för omväxlingens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar