torsdag 19 april 2012

Nackspärr!

AJ!!
Fy bubblans vilken nackspärr jag åkte på i tisdags. Stod i duschen och lekte tittut med Grynet och skulle just räcka mig efter handduken när det knäppte till i nacken och en värme började sprida sig i nacken för att övergå i en ohygglig smärta. Resten av tisdagen hade jag grymt ont men kunde ändå leva ganska som normalt. På kvällen gav maken mig en rejäl massage och jag la mig i förhoppningen om att vakna pigg och utvilad nästkommande morgon. Klockan 02.03 vaknade jag med en ännu värre smärta. Det killade på näsan men jag kunde inte få upp varken höger eller vänster hand för att klia bort det. Minsta lilla rörelse gjorde att jag nästan skrek av smärta. Där låg jag sedan. Kämpade mig runt för att få en bättre ställning, bara för att upptäcka jag låg lika dåligt hur jag än försökte. Försökte sova, försökte finna en bekväm ställning och såg hur klockan tickade framåt. Klockan 4.48 kom en koltrast och kvittrade vackert utanför fönstret men jag önskade den skulle dra åt he...e, så otroligt trött och sån värk hade jag. 5.30 väckte jag maken för att få massage och sa att tyvärr måste han nog stanna hemma och ta hand om Gry då jag knappt kan ta hand om mig själv. Tur i oturen hade jag ju ett besök hos sjukgymnast inbokat och fick hjälp med både nacken och ryggen.
Ju längre dagen gick lättade smärtan och rörligheten ökade men vaknade fler gånger natten mot idag igen med kraftig smärta. Har gjort övningarna jag fick och ska försöka vara själv i morgon med Grynet och hoppas hon är snäll mot sin mor..
Idag har jag haft rätt så ont men har försökt röra mig så vanligt som möjligt då det ska vara det bästa. Maken har fått vara hemma och tagit hand om Gry, men vi har gjort det bästa av det hela och gick en långpromenad tillsammans. (sjukgymnasten sa det var jättebra att röra på sig och promenad i lagom takt är ju gott) Sedan skrev jag en lista på det som behövdes göras och så har maken fått göra det. (sjukdomsvinst??) ;-) Men  morgon ska han som sagt åter till sitt jobb, och jag ska försöka rodda ihop dagen. Så nu är det hopp i säng!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar