tisdag 20 september 2011

9 timmar..

Efter ca 9 timmars värkande lade sig lugnet i magen igen. Liten som varit väldigt aktiv mellan värkarna verkade lägga sig till rätta och somna. Någon halvtimme senare somnade även jag. Då var klockan halv sex ungefär. Vi hade lovat Ida att ringa henne kl 7 om vi inte åkt in. 7.02 ringde hon, farfar hade läst på FB att värkarna avstannat. Grymt frustrerande när jag kämpat hela natten men skam den som ger sig. (har haft en värk nu medan jag skrivit så det händer allt något igen.. :-) )
Lider lite med stackars maken som fått sin nattsömn totalt sönderhackad, han sa dock han fått sova många gånger under natten. (gäller att se det positiva)
Förra förlossningen startade med vattenavgång, denna inte. Inte utan jag tycker det alltid borde starta med vattenavgång för nu känner jag inte igen mig alls.. På förlossningen frågar de varje gång om jag sett blod eller slemproppen, tror de på fullaste allvar jag tänder lampan och kollar efter?
Nåväl, jag ska väl göra som alla säger - lägga mig ned och vila inför vad som komma skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar