torsdag 15 september 2011

En halv skog..

För tillfället är denna blivande mamman rejält förkyld. Kanske lika bra att vara det nu än sedan när Liten väl kommit ut men det är ju den där lilla biten med att få luft. Som höggravid har man ju svårt att få luft då lungorna är någon helt annanstans än de brukar vara plus att de dessutom är ihoptryckta till minsta möjliga yta. Lägg då till en näsa som antingen rinner eller toktät. De som känner mig vet jag väldigt sällan tar någon form av läkemedel och hellre går med dubbelsidig öroninflammation än söker läkarhjälp förstår att det nu är med viss oro jag tar nässpray.
Näsan ser ut som ett stoppljus nästan efter allt snytandes. Jag har lock för öronen då jag snyter mig så hårt jag kan utan att kissa på mig. (ja, riktigt bra knipövning är det att vara höggravid som nyser/snyter sig..) Och snart är nog mina händer snustorra eftersom jag tvättar dem och tar handsprit för att inte smitta övriga familjen efter varje gång jag snutit mig.
Till detta går det ju en hel del papper. Typ en halv skog.. :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar