tisdag 13 september 2011

Oväder

Idag har en storm dragit in över vår del av landet. SMHI har utfärdat klass 1 varning. Dock tycker jag inte det blåser så kraftigt, även om det blåser. Men troligen upplever jag inte blåsten lika kraftig då vi bor mellan två berg.
Jag tände i kaminen förut för att få bort lite av den råa luften som blir så här års. Tänkte dock inte på att jag själv är så varm så nu sitter jag här i värmen och nästan svettas :-) Mysigt är det dock att sitta och kika in i elden och höra dess sprakande samtidigt som regnet slår mot rutan.
Ikväll kör Idas gymnastikträning igång. Fick ett underbart erbjudande från en av Idas kompisars mamma, hon erbjöd sig köra hem Ida. Jättetack! Maken ska iväg och jag har ju en aning svårt att gå, trots det inte är långt.
Liten har kämpat därinne idag. Dock inte så mycket nedåt som igår, vilket på sitt sätt är ganska skönt. Jag har ont i halsen och efter ca 2 veckor verkar snoret lossna istället för att bara täppa igen snoken. Nåväl, allt löser sig nog till det bästa. Har grävt fram amningskopparna jag hade förra gången, ska koka dem så de är klara inför uppdraget igen snart. Tror jag har koll på det mesta inför ankomsten. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar