fredag 9 september 2011

Aktiv natt

Efter en ganska molande dag igår så blev natten dessto aktivare. Ett rejält tryckande i bäckenet och många kraftiga sammandragningar vilka en del tog andan ur mig helt. Illamående och en viss oro.
Vid 5-tiden vaknade jag och gjorde nattens sista toabesök (för visst är det tidig morgon så dags egentligen?) Efteråt var Liten väldigt aktiv i sina rörelser därinne. När klockan ringde 6.55 kom nya sammandragningar. Märks väl det drar ihop sig. Förtillfället är det lugnt men jag anar det kommer vara av och på med aktivitet fram tills Liten bestämt sig för entré. Ida har gått till skolan och jag tänker göra som jag gjort de andra morgnarna när hon gått, lägga mig och sova nån/några timmar till. (man ska aldrig säga det är lugnt, nu kom nya sammandragningar *pust*)

Idag har jag bara planerat att åka och stödhandla lite av sådant som tar slut och man inte kan köpa för en hel vecka vid samma inköp. Såg en reklambild igår på en snygg kofta som skulle vara bra vid amningen sedan som jag tänkte kika på också. Ida ska åka på bio med sin klass. Två mammor i klassen har styrt upp så att i princip alla ska åka med :-) Roligt för barnen! Smurfilmen i 3D blev det :-) Maken erbjöd sig att köra men gulliga som de är styrde de upp så han slapp, utifall Liten får för sig något.. *tack!* Får även kika över vilka kläder vi ska ha i morgon när vi ska på dop. Maken ska vara en av två faddrar.
Nä, sova lite till var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar