onsdag 28 september 2011

Spricka i fasaden

Alltså.. Att föda barn har sina följder. Vissa helt underbara, som att få sniffa nyfödd bebis doft. Andra mindre roliga text avslaget eller sömnad. Å då menar jag inte sov sömnad utan stygnen som följer efter ett snabbt förlopp. Jag kom ihåg från ett av förra gångens föräldraträffar så talade ledaren där om att vi inte skulle trycka på utan liksom låta det komma ut av sig självt. Lätt att säga om man har en gråtande bebis som vill att mamma ska komma NU! Som laktosintolerant har jag dock ett lite knep ;-) Jag dricker vanlig mjölk vilket leder till att det, ja jag ska inte säga sköter sig självt men i allafall kommer lättare.
Förra förlossningen blev det inte en spricka i fasaden utan många små. Var inga problem direkt då. Denna gången tog jag igen det med råge. Fick en bäckenbottsbedövning som satt i nästan ett dygn och utan att ha kollat efter känns det som jag nog blev rätt mycket sydd.
Men!! Återigen, det positiva överväger många gånger om! Gry får alla smärtminnen att blekna och snart kommer ju sömnaden vara läkt och då har jag ju fortfarande dessa två underbara barn kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar