söndag 11 september 2011

Dop och lugn helg.

I torsdags for jag iväg och mötte goa Elin för lite quiz i grannstaden. Brukar vara musicquiz men i torsdags var det mer en allmänbildningsquiz. Var kul att se en del fastnat under åren ;-)
Medan jag var iväg cyklade familjen ned till centrum och köpte lösgodis inför Idas bioafton dagen efter. När jag kom hem sov Ida så maken och jag kikade lite på dumburken innan även vi knoppade in.
Fredagen var det upp och iväg med Ida till skolan. Fixa lite och så kom hon hem. Lite mellanmål i magen på henne innan en av hennes klasskompisars mamma kom och hämtade upp henne inför bion. En påse micropopcorn, en festis och en påse med 10 godisar i fick hon med sig. Maken hann hem innan hon for och vi åkte sedan tillsammans till köpcentrat för lite matinköp. Väl hemma så körde maken igång med att klippa gräset, tvätta bilen och greja. Precis som han gjorde den dagen vattnet gått inför Idas födsel. Dock så gick inget vatten i fredags... Tyvärr.
Fredagsmys och i säng inför lördagens event, dop.
Lördagen vaknade vi relativt sent. En grötfrukost och så börja kika på vad vi kunde tänkas ha för kläder. Maken skulle ju vara fadder så han fick ha kostym. Trots att vi hade gott om tid så kom vi iväg för sent och kom insusandes på kyrkoparkeringen 3 minuter innan det skulle börja. 4 barn skulle döpas. 30 minuter senare och ett sovande dopbarn var det hela över. Japp, makens famn är trygg varpå Sarah somnade sött strax innan det var hennes tur. Fotografering och sedan italiensk buffe innan hemfärd igen. Nu hade vi med oss några goda vänner hem. Maken tog barnen i vår bil medan jag och min vän for förbi köpcentrat igen för lite annan matshopping. Tacomys stod på menyn. Vid 21 for de hemåt och 21.30 såg vi på en dokumentär om 11/9. Ida somnade i soffan varpå maken fick bära upp henne. Vi somnade runt 23 tiden och vid 7 kom Ida ned för då började det åska.
Söndagen hade vi planerat att antingen klippa mina föräldrars lönn (gör vi varje höst) eller åka till båten för att ta ned masten. Pga regnet blev det ingen lönn klippt. Masten fick också vänta pga regn och blåst. (och lite orkesbrist) Istället så kom min barndomsvän förbi på en fika medan maken och Ida var i väg på lite badmintonträning. Idag gjorde jag Leilas pepparkaksmuffins med lingonsylt. Grymt goda!
Nu är det söndagkväll och Ida ska strax i säng. Typiska kvällsrutiner och det eviga tjatet ;-)

Förvärkar och sammandragningar samt ett ständigt tryckande ned i bäckenet. I morgon är det dags för MVC igen. 18 dagar kvar till BF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar