måndag 12 september 2011

På rätt köl

Vis från förra gången var jag aningen orolig för att Liten skulle köra en repris utav syrrans rumpsittande vid kontrollen idag. Men gullungen låg allt med huvudet ned och rumpan uppkörd i revbenen. Från att ha legat i rörligt läge sist låg hen nu fixerad.
Barnmorskan tyckte jag skulle vänta 3 dagar till så Liten inte räknas som prematur. Hon utgår ju från UL som säger BF 5/10. Själv räknar jag från sista mensdagen och då är det 29/9 som gäller. Nu tror jag inte Liten är så liten att hen kommer se ut som en prematurbebis även om hen föds idag. Min föga viktuppgång till trots. Liten ligger på SFkurvan över "normal" vilket ju påvisar aningen större än "normal". Jag har nu gått upp dryga 7 kg.

Idag hann maken med att vara med. Vilket var skönt. Han fick även några frågor :-) Tror han dock ogillade att se hur "hårdhänt" bm är vid undersökningen. Idag gjorde det ont rejält vilket verkade förvåna henne för hon sa något i stil med "ja, du har nog haft värkar alltid.." Vi får väl se om jag träffar henne om två veckor eller inte. :-) Innan vi gick påpekade hon att jag inte skulle vänta ut värkarna för länge denna gången i och med jag fött tidigare, brukar som regel gå fortare andra gången. Längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar