onsdag 21 september 2011

Surtant!

När jag ringde i morse talade jag med en supergo barnmorska som sa vi var välkomna upp vid 17, om inte värkarna kommit igång. Sen fick jag en mängd förmaningar om att kolla så det inte ändrades i färg, vila, röra mig mm. Mitt på dagen tyckte jag det var lite väl mycket rosa så jag ringde för att vara på säkra sidan. Då svarade en riktig surtant. Nej, det var inget farligt med rosa. Och när jag sa vi skulle komma vid 17 sa hon snorkigt att det stod det inget om i papprena så det var bättre jag kom inom 12 timmar från vattnet gått. Jaa, sa jag.. 21.30 är väl rätt sent att komma för en sån kontroll... Men kom 19 då fräste surtanten.. Hej hopp vad välkommen jag kände mig plötsligt. NOT!
Nu har jag och maken bestämt vi åker och lämnar Ida hos farföräldrarna och så ringer vi upp och åker in. Jag har inga regelbundna värkar men vi vill veta vart vi är i processen samt så är jag ju nojig med att Liten KAN ha vänt sig, så som syrran gjorde. Det upptäcktes ju 14 dagar före BF. Vilket det är idag om man går på ULs BF.
Annars är jag lugn :-) Liten rör på sig, det kommer värkar då och då och vi fick i oss middag så nu ska jag klara mig till i morgonbitti. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar