tisdag 6 september 2011

Klia, klia. Riv, riv

Kärajisstaness vad magen kliar nu! Skinnet är dessutom så tunt att det gör lite ont att klia på det. Smörjer med en kakaosmörskräm från The Body shop. Den sägs vara bra just för gravida, växande magar. Inte för min växer så mycket mer just nu men den sjunker ju som sagt och då flyttas den mest uttöjda ytan nedåt och kliar.

Jag har även fått ett myggbett på min högra fot. Vid ankeln, den knölen man har på insidan liksom. Å det kliar. Å gör ont. I hela foten! Foten är dessutom svullen. Sånt där ödem som gravida får i slutet. Vätskefyllda fötter. Berättade för Ida om hur mina fötter sett ut sommaren jag väntade henne. Hur maken då tryckte och det blev stora gropar på fötterna. Hon har alltsedan dess gått och tryckt på mina fötter för att få se dessa gropar men de har kommit först nu. Till hennes glädje, min sorg.

23 dagar kvar till BF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar