måndag 5 september 2011

Going dooooooown

Å nu talar vi om magen. Den sjunker mer och mer. Är lite kul att träffa folk en dag och sedan någon/några dagar senare som utbrister "Nämen vad magen har sjunkit!!" Speciellt efter mer eller mindre de senaste månaderna när folk sagt "men du är ju inte så stor".. Har svårt att höra just den kommentaren då jag själv tycker magen är stor men efter att ha funderat så har jag kommit fram till att en trolig orsak till att de inte upplever mig som stor är för att jag inte blivit större som person. Alltså, jag har ju inte direkt gått upp i vikt inte lagt ut som många gravid tenderar att göra. För magen, den är stoor och nu på väg nedåt :-)

Idag har jag haft en riktigt lugn dag. Vaknade vid 6.30 och efter jag fått i väg Ida så åt jag lite frukost och tänkte sedan läsa tidningen i sängen men råkade visst somna ;-) 2 sköna timmar senare vakande jag och gick upp för att pyssla lite. EN tvättmaskin startades och sedan hamnade jag i soffan framför CSImaraton. Vid 14 tiden börja jag fixa inför en go vän som skulle komma på besök och inför middagen. Vännen kom och sedan Ida och middagen puttrade på spisen. Idag blev det nötstek med potatis och sås. Ida och maken for iväg på badmintonträning och vid 18.20 åkte min vän hem. Samtidigt kom svärföräldrarna förbi med färska lingon, lingonsylt och Bonäspotatis :-) De for hemåt och då kom mina föräldrar. Sedan kom familjen hem och nu sitter jag här i soffan och är helt slut :-) Älskar att få besök även om det tar på krafterna. (kan ju alltid sova igen en annan dag, än så länge..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar