torsdag 29 september 2011

BVC på hembesök och höftultraljudskontroll

Efter en lite stökig natt somnade vi vid 5-tiden ordentligt. Ida kom ned vid sju och maken fixade frukost åt henne och fick iväg henne till skolan. Jag och Gry sov vidare :-) Maken återkom till sängen när Ida gått och vid 9-tiden vaknade jag, vilket var tur för kl 10 skulle ju BVC komma på hembesök. (är ju trevligare att få besök när man är påklädd och har ätit lite frukost.. )
En go BVC sköterska kom och hade mycket information att delge, viss ny för oss annat lite av repetition. Hon kollade över Grys kropp och så vägdes hon. Tyvärr hade hon inte gått upp direkt i vikt, endast 10 gram, vilket "var på tok för lite" som sköterskan sa.. Nu är jag dock inte direkt orolig eftersom hon äter, sover och gör ordentliga böljor. En av fördelarna att vara andragångsmamma kanske.. Inte lyssna på allt som om det vore den enda sanningen. Men hon tyckte vi skulle ge lite extra mat efter varje måltid, antingen utpumpad bröstmjölk eller ersättning. Jag har sett en ökning när jag pumpar så det rör sig nog bara om nån-två veckor innan jag är i mitt "arlako producerande".
När hon åkt var det dags för amning och därefter hade vi tänkt åka till sjukhuset för höftultraljudskontroll. Sagt och gjort. Förra gången låg jag inne på vardagar så då fick maken fixat det innan hemfärd, denna gången blev det ju över helgen så nu fick vi åka tillbaka. Sist var det kö så maken löste biljett för en timme. Vi knatade upp och fick gå rätt in och det hela tog 1 minut. Lite snopet var vi tillbaka vid bilen efter typ 15 minuter.
Vi tog en sväng förbi Maxi och så var det raka vägen hem för nästa matningsdags närmade sig. Ida kom hem och vi åt lite mat och nu är läxorna gjorda så nu ska vi nog passa på att ta oss en promenad i höstsolen.
Tjing!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar