måndag 19 mars 2012

Aprilväder

För någon vecka sedan sa Ida att "usch vilket aprilväder vi har" då regnet strilade ned. Jag förklarade att aprilväder är det när det är allt väder på en och samma dag, regn-sol-mulet-hagel-snö mm. Så i morse kom hon ned och in till mig och Gry och sa att "nu mamma, nu är det aprilväder. Det har både regnat, haglat och snöat ute och så blåser det nu." Usch fy f*n tänkte jag. Blir en lång aprilmånad om den ska börja redan i mitten på mars.. ;-) Dock så verkar det ha rättat till sig så pass att det nu är strålande sol men verkar blåsa halv storm ute.
Fast för mig och Gry spelar det ingen roll för idag har vi en innedag. I helgen har vi mest flängt runt så det har varit si och så med hennes sovpauser. Eller ja, hon har allt fått sova men hon är för nyfiken för att göra det. ;-) Men jag grunnar på om vi hinner/ska gå och möta Ida på vägen från skolan idag. Allt tar ju sån tid, lunchande, blöjbyten och så just nu ligger Gry i sitt babygym och tränar på att rulla runt och leka säl/flygplan varvat med att försöka ta sig till en kruka som är i närheten. För exakta sekunden ligger hon med ansiktet nedåt och grälar på mig för jag inte hjälper henne. Dumma mamma! :-)
Nåväl, ha en skön aprilväderdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar