söndag 18 mars 2012

Egentid

Jag älskar mina barn över allt på denna jorden, men ibland behöver man ett avbrott. Chansen att få tänka en tanke till punkt, kunna gå på toaletten utan att behöva prata konstant för att man ska "synas" eller bara få vara sin egen person för en stund. För mig kan egentid vara att få gå på en promenad själv, få tid att baka något eller försjunka mig i en bra bok.
Nu då maken börjat jobba igen så blir det inte direkt mycket egentid för min del. Maken känner ju mig efter dryga 17 år tillsammans så han släppte iväg mig på en citylunch med en god vän. En skön promenad ned, lite strosande runt på stan och så en go lunch innan en skön promenad hem igen. Och när jag kom hem så hade han och flickorna varit iväg och köpt en blomgrupp och ett par vackra örhängen. En riktig överraskning!

I morgon åker maken iväg igen på jobb. 5 dagar långt bort från oss. Lider med honom. För vår del betyder det denna veckan att vi blir billösa. I varje fall fram till onsdag, då ska vi få låna svärföräldrarnas ena bil. För liten för att få med barnvagnen i men i varje fall så pass stor att vi kan åka och storhandla. Som väl verkar dock vädret bli riktigt kalas så det kommer nog bli mycket utevistelse. Får hoppas veckan går fort. Men hoppas maken passar på att njuta av sin egentid han får efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar