måndag 26 mars 2012

Helgsammandrag

Ja, så var det måndag igen då och ännu en helg har rusat förbi. Blir så påtagligt hur korta de är när det är enda tiden man träffar maken på..
På fredagen gick jag och skulle hämta hem Ida från en lekkompis och väl där ringde maken och undrade vart vi var. Han kom och mötte upp oss på vägen och så gick vi hem. Traditionellt fredagsmys med taco och myspys i soffan. Trist det är så uselt på tvn dock.
Lördagen gick åt till både babysim, kläd och skoshopping åt maken, inköp av nya gardiner och så började maken lägga golvet i Grynets rum medan jag tog den dagens kvot i barnvagnsutmaningen. Sedan hade maken bestämt träff med fd jobbarkompisarna så han for iväg vid 19 på det. Då han skulle mumsa restaurangmat lyxade jag och Ida till det med köpepizza. Lite lördagsgodis och sedan var maken hemma igen lagom till nattningen.
Söndagen skulle vi egentligen firat den store brorsonen men då de varit sjuka i veckan avstod vi (är nog så jobbigt att vara själv med barnen, slipper gärna magsjuka/rejäl förkylning också..) Istället fixade jag med gardinerna, de skulle sys upp och strykas. Sedan strök jag stryktvätten när ändå brädan och järnet var framme. Vi hann grilla hamburgare innan Idas träning och medan hon tränade tog vi oss en promenad i vårsolen. En fika på altanen och sedan fortsatte maken med golvet medan jag underhöll Grynet. Middagen blev grillad fläskytterfile med vitlökspotatisgratäng och tsatsiki. Sedan rusade tiden och helt plötsligt var det sovdags igen. Även om vi hann göra massor känns det som vi skulle behöva minst 2-3 helger till i följd utan vardagar för att komma någotsånär i kapp med allt..
Nåväl, snart kommer maken vara hemma mer igen. I varje fall varannan vecka.
Idag har vi gått ned till centrum för att finna en vårjacka till Ida. Bortskämd som hon är blev det inte en utan två. Och en klänning. Och två par skor! Lilla Grynet fick även hon en jacka, en baseballjacka. Såå söt/cool! Fann även en fräck body. Lite rockabilly/sailor stuk på den. Å jag.. Nä just de ja, jag fick inget. Mer än en välbehövlig promenad.
Nu sover tjejerna och jag ska göra dem sällskap. I morgon fyller min mor år så vi ska åka dit på lite mat. Sedan kommer min goa vän Eva hit, är så trist man ses så sällan men livspusslet är inte alltid så lätt att få ihop... Men det är i morgon den. Sov sött på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar