tisdag 20 mars 2012

Tisdag och vårdagjämningen

I gårkväll hoppades jag på att barnen skulle sova gott till 6.40. Vaknade utav att Ida började sträcka på sig och knorra så både jag och Gry vaknade vid 6.35. Får väl ändå ses som godkänt :-)
Mor och döttrarmys innan vi var tvungna att jaga upp oss ur sängen. Tisdagar är Idas favoritdag i skolan för då är det slöjd. Lik sin mormor älskar hon att pyssla. I går ringde även en kompis för att leka idag så vi ser inte storasyrran förrän vid 19.20 i kväll. Vilket gör att vi har en heeel dag på oss att göra vad VI vill.. Men vad vill vi då? Vi skulle behöva köra tvättmaskinen, köpa och fixa nya gardiner i vardagsrummet. Min baktarm säger även jag "måste" baka något. Solen skiner även ute och det ser väldigt gott ut. Måste kanske gå en långpromenad med.. I dag är det förresten vårdagjämningen. Och på lördag, natten mot söndag, ska klockan ställas FRAM en timme. Det tycker jag är onödigt. Att ändra klockan alltså. Speciellt med småbarn är detta flyttande fram och tillbaka bara ett gissel.
Nä, nu börjar Grynet visa hon behöver sova en sväng igen så jag tror minsann det får bli en långpromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar