torsdag 1 mars 2012

Strålande, värmande sol!

Idag har jag och Gry varit ute en hel del. Vi gick på promenad, eller ja.. Jag gick hon sov i vagnen. ;-) När vi kom hem igen så gjorde jag en kopp te och tänkte sätta mig på altanen medan hon sov men hon vaknade och då plockade jag ut hennes stol. Så där satt vi i solskenet och hade supermysigt. Fåglarna kvittrade och vi fick besök av en fluga som Gry tyckte var otroligt spännande tills den satte sig på hennes arm.. När den flög då hon flaxade till tittade hon efter den och såg sedan frågande på mig. Gullungen, vad du har mycket att uppleva!
Imorse ökade jag på grötportionen lite och snart äter hon en hel portion och den åker ned i snabb fart med ett fågelgap efter mer. Jag lät bli äpplet idag och hon fick lite banan istället. Mumsigt! Ska värma på lite potatismos jag fryst in till henne här sedan när hon vaknar och så får vi se vad vi ska ha för frukt idag, apelsin kanske? Pilligt och söligt men såå gott om ni frågar Gry :-) Jaja, hon pillar inte det får jag göra men gott tycker hon det är :-)
Nä, jag sitter på altanen och ska sätta upp näsan lite mot solen innan den försvinner bakom grannens hus. Så här års gillar jag inte att bo i en backe ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar