tisdag 27 mars 2012

Skit i hörnen

Tydligen ska forskare nu kommit fram till att det är vetenskapligt bevisat att ett skitigt hem är bättre än ett rent, sett ur synpunkten att barnen inte ska utveckla allergi. En vän till mig sa att hon då aldrig haft så "skitigt" nu sedan hon fick barn men att barnet ändå fått allergi. Att barnet sedan fått födoämnes allergi påtalade hon inte.. ;-)
Lite skit i hörnen tror jag inte är så farligt, värre är nog alla dessa renlighetspryttlar vi omger oss av nu för tiden. Å alla råden om att inte göra si eller så. Ida har ingen allergi, och hon har i alla sina dagar fått vara med oss. Ätit i princip samma mat som oss (från det hon kunde äta vanlig mat) och en och annan kallsup har hon fått både i pooler och när vi badat antingen insjö eller i havet. Om vi gjort rätt eller fel har jag ingen aning om, det kan ju mycket väl vara att hon inte har några allergiska gener som gjort henne sån här. Jag tror det viktiga är att våga prova sig fram. Jag ser på Grynet hur hon älskar det mesta hon får provsmaka på. Surt är ingen favorit men samtidigt så handlar det nog mest om smak.
Asch, jag svammlar nog mest men jag tror man ska leva så som man själv mår bäst utav. Lyckliga barn ger lyckliga föräldrar och vice versa ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar