torsdag 22 mars 2012

Sex månader idag!

Kors i taket! Redan 6 månader!! Mammas lilla gullunge!
Vi firade det med 3 majskrokar och en flaska vatten. (som nu är okokt kranvatten då läkaren i går mer eller mindre dumförklarade mig för jag fortfarande kokade vattnet..)
Sedan begav vi oss ut i vårsolen på en långpromenad hem till mormor och morfar. 5,47 km som tog ganska exakt 1 timme. Grynet slocknade ungefär halvvägs medan jag knatade på. Måste säga vi har en helt underbar natur i denna staden! Gick och lyssnade på fågelkvittret, hummelsurret och såg många fjärilar, både citron och nässelfjärilar.
Gry är en väldigt nyfiken och medveten tjej som jag med all sannolikhet kan säga kommer ha skinn på näsan och få sin vilja genom på många sätt. Hon har en blick som får en att smälta helt och hållet och när hon väl lärt sig tala kommer hon garanterat linda oss runt sitt lillfinger. Precis som storasyrran gjort.. ;-)
Nu sover mina båda tjejer gott i mitt sovrum (varför ska de ha egna rum för när mamma och pappas sängar är bäst??) Jag ska krypa ned under mitt täcke och höra dem andas och gny/mumla i sömnen. Om några timmar kommer maken hem och då blir det mys på HÖG nivå!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar