onsdag 28 mars 2012

Magsjukor

Hörde vinterkräksjukan börjat ge med sig men att det nu härjar en magsjuka som är grymt seg och tvärtemot det snabba insjukningsförloppet som brukar följa med magsjuka är slöare. Men rätt aggressiv som magsjuka ändå.
För min del skulle en magsjuka ställa till rejält. Så jag tvättar händerna frenetiskt, byter handdukar stup i kvarten och jag kokar Grys matsaker fler gånger i veckan. Handspriten ska inte rå på magsjukebakterien berättade en sjuksköterska, men den tar jag ändå. Svåraste är att ha en bebis och en 9,5-åring, de är så långt ifrån varandra som det bara går att bli om man ser till sjukdomar och dyl. Ida tänker inte alltid på detta med att tvätta händerna (jodå, efter toalettbesök gör hon det men däremellan är det ovanligt) och hon är Grys stora idol vilket ju gör att de ofta är med varandra.. Som gräsänka är jag tvingad att ha med mig Grynet. Önskar folk kunde tänka sig för före de ger sig ut sjuka/halvsjuka. Speciellt i matbutiker. Visst, folk behöver ha mat även om de är sjuka men.. Ja, jag är väl lika egoistisk i min tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar