måndag 12 mars 2012

Vår!!

I går så kom våren. Sol, varmt och studsmatta. Ja, säkrare vårtecken får man nog leta efter än en studsmatta. Ida tjatade hål i huvudet på maken som till slut släpade ut sig, Gry och Ida för att montera ihop den. Tyvärr mindes han inte vart han lagt det där verktyget som man har för att spänna fjädrarna först så han slet som ett djur men så hittade vi det i garaget till slut så då gick det lätt igen.
Medan de höll på med att bära ut alla delar och börja montera, så passade jag på att dammsuga. Gjorde det lite noggrannare än en vanlig dammsugning då jag tog mellan elementsspringorna. Inget min rygg tyckte var speciellt kul så idag värker den. *suck* Hade även tänkt passa på att träna men med min tur så var ju passet inställt. *mutter* Istället blev det matlagning som i går resulterade i lax under pesto och fetaosttäcke, potatis och en vitlökssås. Efter Idas träning drog vi på oss kalaskläder och åkte för att fira en busig 4-åring som fyllde i veckan som varit. Sedan var helgen över för denna gången.
I veckan som är nu ska maken vara i Göteborg på kurs igen. Skönt att han kommer hem om kvällarna. (även om det är rätt sent han kommer så kommer han i varje fall till skillnad mot Linköpingsveckorna..)
Idag tänker jag gå ned till högskolan för att träffa lite kursare. Det är nästan 11 grader varmt och nästan vindstilla. Blir nog en skön promenad. Ska passa på att äta något nu innan, medan Gry ännu sover förmiddagsluren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar