söndag 4 mars 2012

Söndag so far..

I morse vaknade Grynet redan vid 7.30 trots att hon var vaken till 23 nästan igår. Visserligen sov hon en lur på 1,5 timme fram till kl 20 men ändå, blev ju inte såå lång nattsömn.
Jag hade bokat in mig på ett träningspass men kände mig inte alls sugen på att gå in i en sal och träna då vädret ute verkade så gott, trots temperaturen låg runt nollan. Ida, som sovit hos mormor och morfar skickade ett mess på mobilen och vi chattade lite fram och tillbaka och så frågade jag maken vad han tyckte om iden jag kom på, vi går ned och hämtar Ida!
Men hur ska vi hinna dit, hem och fixa lunch innan Idas träning kl 15? Morfar kanske kan köra hem oss? Får vi med Grys bilstol? Ut och testade att lägga den under barnvagnen, jepp gick fint!! In igen och göra frukost. Nu började vi närma oss Grys sovpaus så det fick bli lite tempo. Amma, flaska och så ny blöja och iväg. Fågelvägen är det inte alls långt hem till mina föräldrar. Ja, inte gångvägen heller egentligen. Tog lite drygt en timme att gå, men då mötte vi en fd kollega till maken som vi blev ståndes att prata med en sväng också. Å så gick vi inte raka vägen heller utan lite kringelikrok, allt för att få ut det mesta av promenaden. Utsikten från Kopparklinten är mäktig, kanalpromenaden underbar nu då våren börjar visa sig och i viken på Åkerssjö låg isen någon cm tjock och i vårsolen knäppte och smällde det i den nästan lite läskigt. Slusscafet låg öde och backen upp vid nedre slussen var grymt grusig, nästan så man blev rädd att ramla för den sakens skull. Gick över, vad som vi alltid kallat Nya området fast som nu snart är 30 år gammalt och så var vi framme. Säga vad man vill men det är många uppförsbackar i vår lilla stad :-)
Pappa körde hem oss och jag gjorde lite lunch medan maken gav Gry ersättning. Ida hann precis äta upp och leka med grannens barnbarn i 10 minuter innan det var dags för träningen. Nu sover Gry och maken fortsatte att vaxa bilen och här sitter jag. Borde tvätta fönsterna på övervåningen och sätta upp gardinstången i Grys rum. Men jag har ingen lust eller ork just nu :-) Då rummet inte är färdigt för övrigt så känns det trist att göra något. Dumma maskineri att mala långsamt.
Maken får lov att packa inför sin jobbvecka på annan ort i kväll och from i morgon så är jag gräsänka med två barn.. Löser sig säkerligen jättefint men det känns läskigt just nu. Mest för att de två inte har samma dygnsrytm.. Men fem dagar går fort så..
Men än så länge är det söndag så nu ska jag väl göra något vettigt. Ha en go söndag eftermiddag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar