fredag 23 mars 2012

Barnvagnsutmaningen

Tänkte jag skulle få ett hum om hur mycket jag faktiskt går med vagnen och någonstans hade jag sett det fanns en app för oss som knatar just med barnvagn. (maken tyckte jag kunde ladda ned runkeeper men jag vill inte få prestationsångest genom kaloriförbränning mm) Sökte i appstore och laddade ned barnvagnsutmaningsappen. Pågående utmaning var att gå 40 km i mars månad. Smart att ladda ned den med 9 dagar återstående men what the he*l. Jag räknar INTE med att fullfölja 4 mil på 9 dagar men jag borde komma upp i minst 2 mil tycker jag. I går blev det 5,47 km på ett bräde då jag gick hem till mina föräldrar. Låter inte mycket men jag hade både vinterkängor och för varm jacka på mig och givetvis tog jag bara med mig mat mm till Grynet, glömde bort att ta med vatten. *suck* Så jag var helt färdig när jag knatade in på mina föräldrars gård.
Idag snörde jag på mig skorna och knatade hem till svärföräldrarna. De är bortresta men posten kan man ju alltid ta in, är ju bra att ha ett mål med promenaden liksom.. På vägen hem tappade jag mottagningen på telefonen och eftersom Ida skulle ringa så fick jag till slut stänga av luren och starta om den. Under tiden tänkte jag att jag borde bara kunna pausa och sedan fortsätta min promenadmätning i appen men icke! 3 km gick "förlorade". *dubbelsuck*
Men det är en kul grej i varje fall och känner jag mig rätt så kommer jag gå längre/omvägar för att få lite mer metrar.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar